Selamat datang ! Welcome ! Ahlan Wahsahlan ! kui3

Followers



Tahun Emas

Jika masa mampu diulang kembali maka sudah tentu tahun ini akan ku minta untuk dikembalikan.

Tahun emas ini mungkin, terlalu banyak perkara yang aku belajar , dari sekecil-kecil perkara hingga sebesar-besar perkara.

Dari perkara-perkara yang dicakapkan dalam "SC" hingga ke perkara realititi dalam hidup.

Mungkin dahulu aku terlalu kecil untuk memahaminya, menginjaksedikit dewasa , baru aku nampak pengalaman-pengalaman mereka.

Dari kehidupan di rumah, di kuliah, di medan perjuangan, seolah satu persatu muncul, seakan semua perkara Allah tunjukkan kepada aku.

Ujian dalam perjuangan.

Bagaimana mungkin , si miskin yang mengagah memanjat pusat-pusat zakat

Bagaimana kita berjumpa dengan orang yang talam dua muka aka tikam kita dari belakang

Hakikat sebuah perkahwinan yang selalu aku tidak bersetuju dengan orang tua aku

Bagaimana kesan seseorang yang punya pelajaran

Akhirnya aku mengakui dengan rela hati aku masih budak kecil hingusan yang sering digambarkan mak aku

Yang paling penting, apa pun terjadi , akhirat merupakan sesuatu yang bakal melegakan hati.

Baru aku sedar akan hakikat itu

0 comments: