Selamat datang ! Welcome ! Ahlan Wahsahlan ! kui3

Followers



Action Speak louder?

Setelah saya meninggalkan alam Gerakan Mahasiswa, saya sudah berpuasa daripada melemparkan kritikan terbuka kepada Jamaah Islam kecuali sekali dua apabila terlalu geram. Saya hanya ingin menaburkan bakti dan budi kepada Jamaah kesayangan saya ini. Setiap hari saya memikirkan apa yang ingin saya ingin lakukan kepada masyarakat Islam khususnya di tempat saya Lembah Pantai.

Yang miskin perlukan bantuan, yang lemah perlukan kekuatan, yang teraniaya perlukan bantuan, yang kekurangan perlukan sumbangan. Lembah Pantai terlalu luas, dan masih banyak tempat yang belum Jamaah saya masuki secara efektif. Bangsar, Jalan Klang Lama, jalan menuju Puchong, Taman Sri Sentosa. Jika saya terfikir ingin mengkritik, saya akan terfikir, berapa banyak yang telah saya sumbangkan kepada Jamaah kesayangan saya selama ini.

Dahulu saya merasakan saya dapat melangkah dan bertapak jauh dalam Jamaah dan memegang jawatan-jawatan penting. Namun kini saya langsung tidak berminat dengan jawatan-jawatan itu. saya lebih cemburukan Ustaz Yusri Yusoffyang bermandi penat membentuk dan mendidik generasi yang jauh daripada agama di kawasan beliau. Saya lebih cemburu dengan orang kampung dan pinggir bandar yang canggung dengan strategi namun teguh berjuang. Saya lebih cemburukan Abg Wan Mustapha pemandu teksi yang menjadi Ketua Kebajikan PAS Lembah Pantai yang mewaqafkan diri pada jalan mulia ini.

‘Mereka’ telah menaburkan budi perjuangan berpuluh tahun dan masih istiqamah. Sedangkan saya baru beberapa tahun, namun kerja saya amat sedikit. Hanya satu kerja saya yang melebihi mereka yang istiqamah, iaitu MENGKRITIK.


https://www.facebook.com/dzulkhairi.khairi?fref=ts

Dzulkhairi, 1 of former GAMIS president, u can read about him , I follow him for 1 years n half or almost 2

years, when Amani (when she is tp - bile program Adinda) mention him, I notice him n follow him on his FB

He like to critic , with a critical mind, but now , u can 1 of his thought recently

Yeah, I am 1 of them, if u want to critic , go on, but make sure u involve in work,

"jangan jadi org ke-3 yang komplen macam org gile, tapi keje x buat skepeng pn, nie x btol, tu x btol"

"if u think u can do it better, dont talk , walk the talk dude"

Just a reminder for us , when we doing things, when we join sumthing, when we work for something,

bear in mind, tat , we must have a goal, crystal clear with wat we want

if u stress coz there is a lot of load, lot of work, lot of people who "bla2 type", take a rest for sec

kalo kite pergi ke terengganu, melalui pahang, kalo penat, berhenti tengah jalan, pergi petronas take a nap

for a while, mengantok, pergi stesen minyak atau R n R , go sleep, after all things done, n u redi to go,

continue ur journey, simple isn it?

If people go to Terengganu, to go masjid kristal, they have clear vision, but u? if u juz follow them,

without knowing nothing about ur goal, then u r "S" people, ez rite?

Get a goal, n go for ur journey, stop complaining , and go "earn ing" - haha broken english


0 comments: