Selamat datang ! Welcome ! Ahlan Wahsahlan ! kui3

Followers



Words of de day

semoga dipermudahkan urusan mereka... banyak sangat dah EXCO2 PCT membantu kita...siang malam non stop, blum sempat siapkan scanning result pelajar di malaysia, kene kumpulkn maklumat untuk bilik gerakan untuk pelajar di mesir pula. tak habis meeting dengan gamaah, diteruskn dengan meeting bersama duta pula. kita ni xbuat ap2 duk uma je, tahu on laptop, picit2 keyboard sampai lebam. jom kita sebagai ahli pct xkira adik2 yg brada di malaysia mahupun tanta, kita tembak doa byk2 untuk EXCO2 kita, semoga Allah merahmati mereka, memudahkan urusan mereka, berikan kejayaan dunia akhirat, memelihara keselamatan mereka ketika turun naik gamaah. mereka duta2 kecil ni, mereka dah banyak membantu kami, insyaAllah Allah akan membantu kalian. Rabbuna Yusahillna , Rabbuna Maakum - kata merawat jiwa ~~

Ada yang tertanya-tanya mengapa begitu hebat ujian yang menimpa para pejuang Islam di Mesir, adakah silapnya pada mereka? Adakah ini balasan kerana kepincangan mereka sendiri?
Kau tanya kenapa pejuang Islam di mesir begitu berat ujiannya?
Sebab mereka sudah selesai dengan tilawahnya.
Selesai dengan tadabburnya.
Selesai ibadah fardhi hariannya.
Selesai qiyamnya, maaliyahnya, kekuatan fizikalnya, ukhuwwahnya.
Jadi sangat bertepatan dan wajarlah, ujiannya bukan lagi wanita, harta atau kekeringan ruhiyah dan ukhuwah. Jauh sekali ujian anjing, babi dan pertandingan ratu cantik.


"Wahai rakyat Mesir, IM hidup bersama kamu, dan kamu hidup bersama mereka. Kamu benar-benar kenal mereka. Mereka memberi khidmat kepada kamu. Dan aku adalah di kedudukan yang terbawah dalam kalangan mereka, bukan yang paling atas. Bersama-sama ketika susah. Tidak sesekali menginginkan habuan dunia."

- Mursyidul Am IM

takjub dengan mereka @.@ tiada kata luahan rasa

Tuan Guru Hj Harun Taib pernah bercerita kisah beliau dan gurunya.
Kata gurunya,
"PAS bukan agama, bukan agama tak wajib kita ikut, maka PAS tak wajib kita ikut".
Maka Jawab Tuan Guru kepada gurunya,
"Tok Guru pun bukan agama, bukan agama tak wajib kita ikut, maka saya tak wajib ikut Tok Guru". Diam gurunya tiada hujah.
Berhujah dengan guru tidak semestinya tidak beradab. Bahkan bertegas dengan kebenaran itulah adab.
Ini contoh penuntut ilmu bukan pentaksub.
*Begitulah juga dengan mereka yang selalu mengulang-ulang kata-kata "IM bukan agama, tak wajib kita ikut". Maka jawab saya "Syeikh kamu juga bukan agama, tak wajib saya ikut". Memanglah IM dan PAS itu bukan agama, tapi merekalah yang membawa Islam yang syumul yang wajib kita sokong dan dokong.

no komen, but these words~~ hmm

Words that touch <3 bring="" evacuation="" good="" hopefully="" in="" malaysia="" moment="" process="" span="" these="" this="" times="" will="">

30.8 will be going to terengganu for saiful's wedding, my old good friend (finally , event yg ditunggu2, dpt g gk) :D
31.8 walimah
1.9 azhari n metod wedding
2.9 - 15.9 = lepak ngan ipang, member lame, going to melawats rumah orang setel keje yang patot, n lepaking with my parents n brada n sista, meeting adik-beradik (T.T raye x blk)
20++ = going back to egypt :( , I hope I have a good time in malaysia
AHLAN, PCT @.@ jadi la dapat cuti kejap ~~

0 comments: